13 Eylül 2007 Perşembe

Uzaktan eğitim hakkında sıkça sorulan sorular...

Soru 1-: e-eğitim Nasıl Yapılıyor?

Cevap 1-: Öğrencilerimize öğrenci numarası ve kullanıcı şifresi verilir. Bu şifre ve numara ile http://www.yesevi.net adresli sayfadan “Öğretim Yönetimi Sistemine” girilir. Dersler web sayfası üzerinden izlenir. Ara sınavlar, ödevler, hocalarınızla görüşmeler tamamıyla internet üzerinden yapılır. Yarıyıl sonu sınavları ise Ankara ve Türkistan'da test usulü salon ortamında yapılır. Bu sınavların hafta sonuna denk getirilmesine özen gösterilir. Her dersin her hafta online sohbet saatleri vardır. Bu sohbet saatlerinde ders danışmanınızla bir araya gelip online olarak derse ilişkin sorularınızı sorabilirsiniz.

Sistem üzerinde her dersin tartışma listeleri vardır. Bu tartışma ortamlarında derse ilişkin düşünceler, görüşler paylaşılır. Her türlü duyuru sistem üzerinden yapılır. Sisteme girip ders çalısırken not alma aracı ile elektronik ortamda ders notu tutabilirsiniz.

......

Soru 2-: Sınavların başarı puanına etkisi nedir?

Cevap 2-: Yarıyıl içi faaliyetlerin tümünün (ara sınav, ödev, tartışma, sohbet, v.s.) başarı puanına etkisi % 30; yarıyıl sonu sınavlarının başarı puanına etkisi % 70'tir.

......

Soru 3-: Hocalarla ve arkadaşlarımızla iletişim nasıl kuruyoruz?

Cevap 3-: Öğretim Yönetim Sisteminde ders danışmanınıza ya da öğrenci arkadaşlarınızla 7 gün 24 saat sistem üzerinden e-posta yoluyla iletişim kurabilirsiniz.

......

Soru 4-: Bu sistemde öğrencilerin veya derslerin denetimi yapılmakta mıdır?

Cevap 4-: Öğretim Yönetim Sistemi ile öğrencilerimizi ve ders danışmanlarını denetleyebilmekteyiz. Öğrencilerimizin ne kadar süre ders çalıştıklarını, kaç kere ve ne kadar süre ile sohbet saatlerine katıldıklarını, hangi dersin hangi ünitesini çalışıp çalışmadığını… vs. denetleyip gerektiğinde öğrencilerimize ya da ders danışmanlarına geri bildirimlerde bulunmaktayız.

......

Soru 5- TÜRTEP Programlarına nasıl başvurabilirim?

Cevap 5-: Başvuru Formunu doldurunuz.

Bu formun çıktısını alıp imzalayınız. Bu formun altında yazan kayıtta gerekli olan belgelerle beraber elden, posta ya da kargo ile aşağıdaki adrese gönderiniz.

Soru 6-: Eğitim dili Türkçe mi?

Cevap 6 -: Evet eğitim dili Türkiye Türkçesi'dir.

......

Soru 7- : Bu eğitimden kimler yararlanabilir?

Cevap 7-: Bu eğitimden Internet erişimi olan ve Türkçe bilen herkes yararlanabilir.

......

Soru 8-: Başka bir eğitim kurumunda kayıtlı olan bir öğrenci, oradan kaydını sildirmeden ve yeniden ÖSS sınavına girmeden TÜRTEP'in Uzaktan Eğitim programlarına kayıt yaptırıp ikinci bir diploma alabilir mi?

Cevap 8-: Eğer ögrencinin okumakta olduğu üniversitede halen kaydı devam ediyorsa ve ayrıca üniversiteye girişteki ÖSS puanı yeterli ise okumakta olduğu üniversiteden kaydını sildirmeden TÜRTEP'e kayıt yaptırabilir. Bu öğrenciye ikinci bir üniversite diplomasına sahip olma olanağı vermektedir. Ancak orada okuduğunu ve puanını belgelemesi gerekir.

......

Soru 9-: Meslek Yüksek Okulu mezunlarının başvuruları nasıl değerlendirilecek?

Cevap 9-: Meslek Yüksek Okulu mezunu olan öğrenciler diplomalarını ve üniversiteye girdikleri zamanki ÖSS puanlarını sunmak şartıyla alanlarındaki TÜRTEP programlarına başvurabilirler ve durumları Yönetim Kurulunca tek tek karara bağlanır.

......

Soru 10-: Ödemeler peşin mi taksitle mi?

Cevap 10-: Eğer Garanti Bankasının kredi kartıyla veya Yapı Kredi Kredi Kartıyla online olarak ödeme yaparsanız web sayfası üzerinden 4 taksitte ödeme imkanınız var. Aksi halde banka hesap numarasına peşin olarak yatırmanız gerekir. (Bkz. Ödeme bilgileri ile ilgili sayfa)

Hiç yorum yok: