13 Eylül 2007 Perşembe

Eğitim -Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi Türkiye Türkçesiyle Eğitim Programları Öğrencileri için Eğitim -Öğretim ve Sınav Yönetmeliği


Madde 1- Bu yönetmeliğin amacı, Ahmet Yesevi Üniversitesi Türkistan Uzaktan Eğitim Fakültesinin Türkiye Türkçesi ile Uzaktan Eğitim uygulanarak yapılan ön lisans, lisans ve yüksek lisans programları ile ilgili eğitim-öğretim, sınav ve değerlendirme esaslarını düzenlemektir.

Kapsam
Madde 2-
Bu yönetmelik Ahmet Yesevi Üniversitesi Türkistan Uzaktan Eğitim Fakültesi Türkiye Türkçesi ile Uzaktan Eğitim Programlarına kayıtlı öğrencilerin eğitimleri ile bu öğrencilerin diplomalarının düzenlenmesi ve diğer konularıyla ilgisi bulunan Üniversitenin bütün birimlerini kapsar.

Dayanak
Madde 3-
Bu yönetmelik, Ahmet Yesevi Üniversitesi Tüzüğü ile Mütevelli Heyetinin 29.09.2001 tarihli 12. toplantısında aldığı karara dayanılarak hazırlanmıştır.

Kısaltmalar ve Tanımlar
Madde 4-
Bu Yönetmelikte yer alan kısaltmalar aşağıdaki anlamları taşır:

AYÜ Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi
TUEF
Türkistan Uzaktan Eğitim Fakültesi
TÜRTEP
Türkiye Türkçesi ile Uzaktan Eğitim Programları
TUEF-TYK
TUEF-TÜRTEP Yönetim Kurulu
BB
Bölüm Başkanı
ADK
Akademik Değerlendirme Kurulu
YÖK
Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Kurulu
ÖSS
YÖK tarafından düzenlenen Öğrenci Seçme Sınavı
YANO
Yarıyıl Akademik Not Ortalaması
GANO
Genel Akademik Not Ortalaması

Eğitim – Öğretim Birimi
Madde 5-
Uzaktan Eğitimle verilecek olan derslerin eğitim yükü, “kredi-saat/yarıyıl” (kısaca kredi) diye adlandırılan eğitim birimiyle ölçülür. Bir yarıyıl (15 hafta) boyunca her hafta düzenli olarak verilen bir saatlik (45-50 dakika) teorik ders 1 kredi-saat/yarıyıl’lık bir eğitim birimine eşdeğerdir. Başka bir ifade ile bu dersin eğitim yükü 1 kredidir. Bir yarıyıl boyunca her hafta düzenli ve sürekli olarak yapılan 2 veya 3 saatlik uygulama, pratik veya laboratuar çalışmalarının eğitim yükü ise “1 kredi” olarak kabul edilir. Eğitim ücretleri her yıl kredi bazında ve yıl bazında olmak üzere AYÜ tarafından belirlenir.

Başvuru İçin Ön Şartlar
Madde 6-
Türkiye’deki lise ve dengi okullardan mezun olan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler için, o yılki ÖSS sınavına girmiş ve alanında önlisans ve lisans programları için AYÜ tarafından belirlenen ve her yıl ilan edilen ÖSS puanını almış olmak ön şarttır. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olup, lise diplomasını yurt dışından almış olan öğrencilerin, diplomasının Türkiye’deki lise diplomasına eşdeğer olduğunu Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığından veya yetkili kıldığı kurumlardan alacakları belgelerle kanıtlamaları gerekir. Kazakistan vatandaşı olan öğrenciler için Kazakistan’da uygulanmakta olan hükümler geçerlidir. Türkiye ve Kazakistan Cumhuriyetleri vatandaşı olmayan öğrenciler için kendi ülkesinin resmi kurumlarından alınan lise diploması ve tasdikli tercümesi başvuru için yeterlidir. Bu öğrencilerden lise denklik belgesi ve ÖSS puanı istenmez. Yüksek lisans programına başvurmak isteyen öğrencilerin en az 4 yıllık lisans diplomasına sahip olması gerekir. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrencilerden 4 yıllık lisans diplomasını yurt dışındaki yabancı üniversitelerden (Uluslararası anlaşmalarla kurulmuş devlet üniversiteleri hariç) almış olanların diplomalarının denkliği YÖK tarafından onaylanmış veya mezun oldukları üniversitenin YÖK tarafından tanınmış olması gerekir.

İlk Kayıt Kabul ve Kayıt Yenileme
Madde 7-
TÜRTEP’te öğrenim ücretlidir. Her yıl, kredi ve yarı yıl bazında hangi programa ne kadar eğitim ücreti ödeneceği AYÜ tarafından belirlenir. Bu yönetmelikte ve verilecek ilanlarda belirtilen şartları taşıyan öğrenciler ilan edilen süre içinde eğitim ücretini ödeyerek ve istenilen belgeleri vererek kesin kaydını yaptırabilir. Bir program için önceden belirlenen ve ilan edilen en az öğrenci sayısı dolmadığı takdirde o program açılmayabilir. Bu durumda adayın yatırmış olduğu eğitim ücreti ilgilinin yazılı olarak bildirdiği banka hesabına iade edilir. Öğrenci, her yarıyıl başında, akademik takvimde belirtilen tarihlerde derslere kaydını yaptırarak ve eğitim ücretini yatırarak kaydını yenilemek durumundadır. Bir yarıyılda bir önlisans ve lisans öğrencisi en çok 24 kredilik, yüksek lisans öğrencisi ise en çok 18 kredilik derse kayıt yaptırabilir. Özel durumlar TUEF-TYK tarafından karara bağlanır.

Eğitim-Öğretim Dili
Madde 8-
TÜRTEP’te eğitim-öğretim dili Türkiye Türkçesidir. Bu programlara katılabilmek için öğrencilerin okuduğunu anlayabilecek ve düşündüğünü yazı ile anlatabilecek düzeyde Türkiye Türkçesini bilmeleri gerekir .

Eğitim-Öğretim Türü ve Süresi
Madde 9-
TÜRTEP’te eğitim-öğretim genel olarak WEB tabanlı olup internet üzerinden yapılır. Ayrıca eğitim-öğretim; video-telekonferans sistemleri, eğitim CD-ROM’ları, sayısal kütüphane, kaynak kitaplar vs. gibi diğer uzaktan eğitim araçları ile desteklenir. TÜRTEP’in eğitim-öğretim programları, açılan dersler ve danışmanların nitelikleri ilgili ADK’ca sürekli denetlenir. Eğitim, her biri 15 hafta süren yarıyıl esasına göre düzenlenir. İki yarıyılı kapsayan bir akademik yıl Güz ve Bahar dönemleri olmak üzere ikiye ayrılır. Normal eğitim-öğretim süresi ön lisans programlarında 2 yıl, lisans programında 4 yıl, yüksek lisans programlarında 2 yıldır. Bu normal sürelerin sonunda mezun olabilmesi için gerekli olan kredi toplamının en az % 50’sini başaramayan veya başaramayacağı kesinlik kazanan öğrencinin üniversite ile ilişiği kesilir. Normal öğrenim süresinin sonunda mezun olabilmeleri için gerekli olan kredi toplamının % 50’sinden daha az kredisi kalmış olan öğrenciye normal eğitim süresi kadar ek süre tanınır. Bu ek süre sonunda da mezun olamayan öğrenci, tam zamanlı öğrencilik haklarını kaybeder; ancak başarmamış olduğu derslere iki defa daha kayıt olma hakkı tanınır. Buna rağmen mezun olamayan öğrencinin üniversite ile ilişiği kesilir. Kayıt dondurmak, askerlik görevi süresince izinli sayılmak gibi geçerli bir sebepten dolayı ek süreye ihtiyaç duyulan durumlarda TUEF-TYK yetkilidir.

Yarıyıl İçi Başarı Puanı
Madde 10-
Öğrencinin yarıyıl içinde derse gösterdiği ilgi ve edindiği bilgi, ara sınav, ödev ve tartışmalara katılımları sürekli olarak denetlenir. Yarıyıl içi faaliyetlerinde göstermiş olduğu ilgi ve başarı göz önüne alınarak öğrenciye 100 üzerinden “yarıyıl içi başarı puanı” verilir. Yarıyıl içi başarı puanının Ders Başarı Notunun hesaplanmasındaki ağırlığı % 30 dur.

Genel Sınavlar
Madde 11-
Her dersin yarıyıl genel sınavı, ilke olarak o yarıyılın sonunda yapılır. Öğrencilerin gözetim altında yapılacak olan genel sınavlar için önceden belirlenen ve duyurulan yer ve merkezlerde bulunmaları kendi sorumluluklarındadır. Genel sınav puanının Ders Başarı Notunun hesaplanmasındaki ağırlığı % 70’dir.

Bütünleme Sınavları
Madde 12-
Yarıyıl genel sınavı sonunda başarısız olmuş öğrencilerle, her ne sebeple olursa olsun yarıyıl genel sınavına girmemiş olan öğrencilere, önceden belirlenen ve duyurulan yer ve merkezlerde, gözetim altında bir bütünleme sınav hakkı tanınır. Bütünleme sınavına girmek ücrete tâbidir. Sınav ücretini yatırmayan öğrenci bütünleme sınavına alınmaz. Bütünleme sınavına girebilmek için ilan edilen zaman içinde bütünleme sınav ücretini yatırmamış olan öğrenciler bu tarihten sonra sınav ücretlerini % 100 zamlı ödemeleri kaydı ile sınava katılabilirler. Bütünleme sınav puanının Ders Başarı Notunun hesaplanmasındaki ağırlığı % 70’dir.

Sınavlarda Kopya
Madde 13-
Gözetim altında yapılan genel ve bütünleme sınavlarında kopya çeken, kopyaya teşebbüs eden ya da kopya veren öğrencinin sınavı iptal edilir ve öğrenciye yazılı uyarıda bulunulur. Aynı durumun tekrarı halinde öğrencinin programla ilişiği kesilir. Bir sınav salonunda toplu kopya çekildiği tespit edilirse o salonda sınava girenlerin sınavları toptan iptal edilebilir ve buna sebep olanlar hakkında hukuki işlem yapılır.

Ders Başarı Notu
Madde 14-
Öğrencilerin genel veya bütünleme sınavlarında almış oldukları ham puanlar o derse kayıtlı bütün öğrencilerin almış oldukları ham puanların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önüne alınarak göreceli puanlara dönüştürülürler. Yarıyıl içi başarı puanının % 30’u ile genel veya bütünleme sınavının göreceli puanının % 70’inin toplamı göz önüne alınarak her öğrenciye dersteki başarı derecesini belirten bir harf notu takdir edilir.

Harf Notları ve Anlamları
Madde 15-
Sınav ve değerlendirmelerin sonucunda öğrencilere bir ders için verilmiş olan harf notları, ile ifade ettikleri anlam ve eşdeğerleri aşağıda belirtildiği gibidir.
a) Önlisans ve lisans öğrencileri, bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini almış ise o dersten başarılı olmuş sayılır; DC veya DD notlarından birisini almış ise “şartlı” olarak başarılı; DF, FF ve FG notlarını alanlar ise başarısız sayılır. Eğer öğrencinin şartsız başarmış olduğu dersler ile DC ve DD notu aldığı derslerin ağırlıklı not ortalaması 2.00 ve üzerinde ise ağırlıklı not ortalamasına giren DC ve DD notu almış olduğu dersleri de başarmış sayılır. Eğer, öğrencinin o yarıyılda şartsız başarmış olduğu dersler ile yalnız DC notu aldığı dersin ağırlıklı not ortalaması 2.00 ve üzerinde ise, yalnız DC notu aldığı ders başarılmış sayılır.Aksi durumda bu dersler başarılmamış sayılır ve transkripte yanına (-) konularak katsayısı (0.00) olarak düzenlenir.

Ön Lisans ve Lisans Programları için,

Harf Notlar

Katsayısı

ECTS

Beşli Sistem

% İfadesi

Sözel Anlamı

AA

4.00

A

5

90-100

Pekiyi

BA

3.50

A

4.5

80-89

İyi-Pekiyi

BB

3.00

B

4

75-79

İyi

CB

2.50

B

3.5

70-74

Orta-İyi

CC

2.00

C

3

65-69

Orta

DC

1.50

D

2.5

60-64

Orta-Zayıf

DD

1.00

E

2.0

55-59

Zayıf-Orta

GN

Geçer Not (Kredisiz dersler için)

Başarılı

TR

Transfer edilmiş veya sınavla başarılmış dersler

DC-

0.00

FX

0

60-64

başarısız(YANO<2.00)>

DD-

0.00

FX

0

55-59

başarısız(YANO<2.00)>

DF

0.00

FX

0

50-54

Başarısız

FF

0.00

F

0

1-49

Başarısız

FG

0.00

F

0

0

Sınava girmedi

b) Yüksek lisans öğrencileri, bir dersten AA, BA, BB, CB notlarından birisini almış ise o dersten başarılı olmuş sayılır; CC notu almış ise “şartlı” olarak başarılı; DC, FF ve FG notlarını alanlar ise başarısız sayılır. Eğer öğrencinin o yarıyılda şartlı ve şartsız başarmış olduğu derslerin ağırlıklı not ortalaması 2.50 ve üzerinde ise şartlı başarılı not aldığı dersleri de başarmış sayılır. Aksi durumda bu dersler başarılmamış sayılır ve ve transkripte yanına (-) konularak katsayısı (0.00) olarak düzenlenir.

Lisansüstü Programları için,

Harf Notlar

Katsayısı

ECTS

Beşli Sistem

% İfadesi

Sözel Anlamı

AA

4.00

A

5

90-100

Pekiyi

BA

3.50

B

4.5

80-89

İyi-Pekiyi

BB

3.00

C

4

75-79

İyi

CB

2.50

D

3.5

70-74

Orta-İyi

CC

2.00

E

3

60-69

Orta

GN

Geçer Not (Kredisiz dersler için)

Başarılı

TR

Transfer edilmiş veya sınavla başarılmış dersler

CC-

0.00

FX

2.5

60-69

Başarısız(YANO<2,50)>

DC

0.00

FX

2.5

50-59

Başarısız

FF

0.00

F

0

1-49

Başarısız

FG

0.00

F

0

0

Sınava girmedi

KISALTMALAR

ECTS

European Credit Transfer System

YANO

Yarıyıl Akademik Not Ortalaması

AP

Ağırlıklı Puan (Kredi x katsayı)

GANO

Genel Akademik Not Ortalaması

YYKK

Yarıyılda Kazanılmış Kredi

KKT

Kazanılmış Kredi Toplamı

c)Başarılmamış dersi bulunan öğrenci, o dersi yeniden ilk açıldığı dönemde tekrar almak zorundadır .Başarılamamış dersler akademik not ortalamalarına dahil edilmezler.
d)
TÜRTEP dışında başka bir programdan veya başka bir üniversiteden alınmış, başarılmış ve TUEF-TYK’nca kabul edilmiş olan derslerin transferleri halinde bu derslere “TR = Transfer” notu verilir. TR notu öğrenci belgesine işlenir ancak akademik not ortalamasına dahil edilmez.

Sınav Sonuçlarına İtiraz
Madde 16 –

a) Yarıyıl İçi Başarı Puanına İtiraz: Öğrenci, bir dersin Yarıyıl İçi Başarı Puanına öğrencilere duyurulduğu tarihten itibaren en geç bir hafta içinde ders danışmanına e-posta yolu ile itiraz edebilir. Danışman, öğrencinin yarıyıl içi başarı puanına katkıda bulunan bütün çalışmalarını tekrar inceleyerek, itirazı en geç bir hafta içinde değerlendirir; gerekirse notunu değiştirir ve sonucu öğrenciye ve TUEF-TYK Başkanlığına bildirir.
b)
Ders Başarı Notuna İtiraz: Öğrenci, bir dersin Başarı Notuna notun öğrencilere duyurulduğu tarihten itibaren en geç bir hafta içinde (Bölüm Başkanlığı aracılığıyla) TUEF-TYK Başkanlığına e-posta veya bizzat dilekçe ile itiraz edebilir. Başkanlık öğrencinin başarı notuna katkısı bulunan yarıyıl içi başarı puanında, genel/bütünleme sınav puanında ve bunlardan oluşan hesaplamalarda herhangi bir hata olup olmadığını araştırır; hata var ise öğrencinin notu sistemde değiştirilir, ve sonucu en geç bir hafta içinde öğrenciye bildirilir. İtiraz sürelerini geçiren öğrenciler itiraz hakkını kaybetmiş olurlar.

Ağırlıklı Not Ortalaması (Akademik Ortalama)
Madde 17-
Ağırlıklı not ortalamalarının hesabında “başarılı” ve “şartlı başarılı” notu alınmış dersler hesaba dahil edilir; başarısız sayılan dersler ile GN ve TR notu alınmış dersler hesaba katılmaz. Ağırlıklı not ortalamalarının hesaplanmasında işlem virgülden sonra iki basamak yürütülür. Bir dersin kredisi ile başarı notu katsayısının çarpımına o dersin “ağırlıklı puanı” denir. Bir yarıyılda başarılmış derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının bu derslerin toplam kredisine bölünmesiyle elde edilen sayıya o yarıyılın “Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması” (YANO) denilir. Bir öğrencinin programa kayıt yaptırdığı tarihten itibaren başarmış olduğu bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamlarının o ana kadar başarılmış olan bütün derslerin toplam kredisine bölünmesiyle elde edilen sayıya “Genel Akademik Not Ortalaması” (GANO) denilir.

Diploma ve Not Dökümü Belgesi
Madde 18 -
Kanun ve Uluslararası anlaşmalara göre AYÜ’nün diplomaları Kazakistan ve Türkiye’de aynı alan ve aynı seviyede öğretim yapan yüksek öğretim kurumlarının diplomalarına ve bunların milletlerarası geçerliliğine eş-değerde olup sahiplerine aynı hakları sağlar. Müfredat programında bulunan bütün derslerde başarılı olmuş, GANO’su önlisans ve lisans programlarında en az 2.00, yüksek lisans programlarında en az 2.50 düzeyine çıkarmış ve bu yönetmelikte belirtilen bütün çalışmaları tamamlamış öğrenci öğrenimini bitirmiş sayılır ve kendisine Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi Diploması verilir. Bu diploma öğrencinin adı, soyadı, numarası, fakültesi, bölümü ve öğrenim seviyesi (önlisans, lisans, yüksek lisans) bilgilerini içerir. Öğrencilere ayrıca öğrenimleri boyunca almış oldukları bütün dersleri ve başarı notları ile Mezuniyet GANO’sunu gösteren bir “Not Dökümü Belgesi” (transkript) verilir.

Onur Öğrencileri
Madde 19-
Önlisans ve lisans programlarına kayıtlı tam zamanlı öğrencilerden bir eğitim-öğretim yılı sonunda almış olduğu bütün dersleri başarmış ve 3.50 ve daha yukarı yıllık ağırlıklı not ortalamasını elde eden öğrencilere “yılın yüksek onur öğrencisi”, 3.00 ve 3.49 arasında yıllık ağırlıklı not ortalamasına sahip olanlara “yılın onur öğrencisi” payesi verilir. Bir sonraki yılda, yılın yüksek onur öğrencileri ile onur öğrencilerinin eğitim ücretlerinde TUEF-TYK kararı ile indirim yapılabilir. Önlisans ve lisans programlarından 3.50 ve daha yukarı GANO ile mezun olan öğrenciler “Yüksek Onur Öğrencisi”, 3.00 ve 3.49 arasında GANO ile mezun olan öğrenciler “Onur Öğrencisi” olarak kabul edilirler. Onur öğrencilikleri, öğrencilerin Diploma ve Not Döküm Belgelerinde de belirtilir.

Öğrencilik Hakları
Madde 20-
Her yarıyılda en az 15 kredilik derse kayıt yaptırmış olan önlisans ve lisans öğrencileri ile en az 9 kredilik derse kayıt yaptırmış olan yüksek lisans öğrencilerine “tam zamanlı öğrenci” statüsü tanınır. Öğrencilerin kendisinden kaynaklanmayan, fakat program uygulamasının sonucu olarak yukarıda belirtilenden daha az ders yüküne kayıt yaptırmış öğrencinin tam zamanlı öğrencilik statüsü devam eder. Tam zamanlı öğrenciler kanun, tüzük ve yönetmeliklerin öğrencilere tanıdığı bütün öğrencilik haklarından yararlanabilirler. Ancak, öğrencilerin sağlık giderleriyle ilgili hususlar öğrencilik hakları kapsamında değildir.

İlişik Kesme
Madde 21-
Öğrencilerin TÜRTEP’teki kayıtları aşağıdaki durumlarda kesilir.
a)
Eğitim süresi boyunca, kayıt dondurma hariç, üst üste 2 yarıyıl kaydını yenilemeyenler,
b)
Yönetmeliğin 9. maddesinde belirtilen süreler içinde mezun olamayanlar veya mezun olamayacağı kesinlik kazananlar.
c)
Gözetim altındaki genel ve bütünleme sınavlarında kopya çekmek, kopyaya teşebbüs ve yardım etmek eylemlerini tekrarlayanlar,
d)
Kendi isteğiyle kaydını sildirmek isteyenler,
e)
AYÜ öğrenciliğine yakışmayacak davranışları nedeniyle “ilişik kesme” cezasını gerektiren disiplin suçu işleyenler.

Kayıt Dondurma
Madde 22-
Geçerli bir mazereti nedeniyle kaydını yenilemek istemeyen öğrenci, eğitim süresi boyunca bir defa olmak üzere en çok 2 yarıyıl için kayıt dondurma talebinde bulunabilir. Kayıt dondurma talebi kabul edilen ve kayıt dondurma ücretini ödeyen öğrencinin öğrencilik hakları devam eder. Ancak kayıt dondurma süresinin sonunda eğitim ücretini yatırarak kaydını yenilemek zorundadır. Aksi halde öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Eğitimin birinci yılında kayıt dondurma yapılmaz.

Düşey Geçiş
Madde 23-
Her ne sebeple olursa olsun, bir lisans öğrencisi lisans eğitimine devam etmek istemeyip alanında önlisans diploması almak istediğini beyan ederse, bu öğrencinin önlisans programına düşey geçişi yapılır. Bu öğrencinin en az 75 kredilik dersi 2.00’lık akademik ortalama ile başarmış olması şartı ile hangi ek dersleri alması gerektiğine ilgili TUEF-TYK karar verir.

Yatay ve Dikey Geçiş
Madde 24-
6’ncı maddede belirtilen “Başvuru İçin Ön Şartlar”ı taşımak şartı ile TUEF-TYK kararı ile başka bir üniversiteden yatay veya dikey geçişle öğrenci alınabilir. AYÜ’ nün kendi öğrencileri de aynı puan türündeki benzer programlar arasında yatay ve dikey geçiş yapabilirler. Yatay ve dikey geçiş yapan öğrencilerin daha önce alıp başarılı olduğu derslerden hangilerinin kabul edilerek transfer edilip edilmeyeceğine ve yeni programa uyum derslerinin neler olacağına ilgili BB’nin önerisi üzerine TUEF-TYK tarafından karar verilir.

Özel Öğrenciler
Madde 25-
Başka üniversitelerin öğrencileri ile belirli konularda bilgilerini artırmak isteyen kişiler, BB’nin olumlu görüşü alınarak TUEF-TYK kararı ile “özel öğrenci” statüsü ile bir yarıyılda en çok 2 derse kayıt yaptırabilirler. Bu öğrenciler yazıldıkları dersler için bütün kurallara uymak zorundadırlar. Bu öğrencilere diploma verilmez, tam zamanlı öğrencilik hakkı tanınmaz, ancak talepleri halinde katılmış oldukları ders ve başarı durumlarıyla ilgili bir belge verilir.

Tebligat ve Adres Bildirme
Madde 26-
Öğrencilerin uzaktan eğitim için bildirdikleri internet adresi aynı zamanda tebligat adresleridir. Bu adreslere gönderilen her türlü yazışma ve tebligat öğrenciler tarafından alınmış sayılır.

Yürürlükten Kaldırma
Madde 27 –
Mütevelli Heyetin 26.04.2002 tarihli 16 nolu toplantısında kabul edilmiş olan “Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk Kazak Üniversitesi Uzaktan Eğitim Fakültesi Türkiye Türkçesiyle Uzaktan Eğitim Programları Öğrencileri İçin Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük
Madde 28-
Bu yönetmelik AYÜ Senatosunun kabulü ve Mütevelli Heyetin onayından itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme
Madde 29-
Bu yönetmelik hükümlerini AYÜ Rektörü yürütür.

Hiç yorum yok: