13 Eylül 2007 Perşembe

Ahmet Yesevi Üniversitesi Türkistan Uzaktan Eğitim Fakültesi Teşkilat ve İşleyiş Yönetmeliği

Amaç :
Madde - 1 :
Bu yönetmeliğin amacı, Ahmet Yesevi Üniversitesi’nde çağdaş uzaktan eğitim teknolojilerinden yararlanılarak eğitim veren Türkistan Uzaktan Eğitim Fakültesinin (TUEF) teşkilatını ve bu teşkilatın işleyişi ile diğer akademik ve idari birimlerle olan ilişkisini düzenlemektir.

Kapsam:
Madde - 2 :
Bu yönetmelik, TUEF’e bağlı her tür ve düzeydeki uzaktan eğitim faaliyetleri ile bu faaliyetlerle ilişkili olan üniversitenin bütün akademik ve idari birimlerini kapsar.

Dayanak:
Madde -3 :
Bu yönetmelik, Ahmet Yesevi Üniversitesi'nin, uluslararası anlaşma ve kanunlara dayalı olarak kabul edilmiş olan tüzüğü ile Mütevelli Heyetin 29.09.2001 tarihli 12. toplantısında uzaktan eğitimle ilgili olarak aldığı karara dayanarak hazırlanmıştır.

Fakültenin Anabölümleri:
Madde -4 :
TUEF’ne bağlı olarak Kazakistan Türkçe’siyle eğitim veren KAZTEP, Türkiye Türkçe’si ile eğitim veren TÜRTEP ve Rus Dili ile eğitim veren RUSTEP anabölümleri kurulmuştur (ŞEMA-1). Anabölümler, Dekanın önerisi ve Rektörün onayı ile atanan birer dekan yardımcısı (anabölüm başkanı) tarafından yönetilir. Her bir anabölümün, dekan yardımcısının başkanlığında ve bağlı bölüm başkanlarından oluşan bir yönetim kurulu bulunur. Dekan dilediği takdirde yönetim kuruluna katılır ve başkanlık yapar. Ana bölüm yönetim kurulları fakülte yönetim kurullarının görevlerini yerine getirir. Anabölümlere bağlı olarak Kazakistan’da, Türkiye’de ve diğer ülke ve şehirlerde eğitim öğretim koordinatörlükleri kurulabilir.

Anabölüm Yönetim Kurulunun Görevleri:
Madde -5:
Anabölüm Yönetim Kurulu, akademik konularda karar organı, idari faaliyetlerde ise ana bölüm başkanına yardımcı bir organ olup aşağıdaki görevleri yapar:
1- Anabölümün faaliyetleriyle ilgili akademik konularda karar almak.
2- Öğrencilerin kayıt işlemleri, ders intibakları, ilişiklerinin kesilmeleri ve mezuniyet durumları hakkında karar almak,
3- Anabölüm ile ilgili akademik takvimi yapmak ve uygulanmasını sağlamak,
4- Anabölüm yatırım, program ve bütçe tasarılarını ve tekliflerini hazırlamak,
5- Anabölüm başkanının yönetim ile ilgili olarak getireceği diğer işleri yürütmek,

Bölümler:
Madde -6:
Her bir anabölümde çeşitli düzeylerdeki eğitim programlarının yürütüldüğü bölümler bulunur. Bölüm başkanları anabölüm başkanının önerisi, dekanın uygun görüşü üzerine rektör tarafından atanır. Bölüm başkanları, Senato ve anabölüm yönetim kurulu kararları ile kendisine bağlı Akademik Değerlendirme Kurulu (ADK)’nun önerilerini dikkate alarak bölüme bağlı her düzeydeki eğitim öğretim faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumludur.

Akademik Değerlendirme Kurulları:
Madde - 7 :
Her bölümün farklı üniversitelerden o alanla ilgili en az iki öğretim üyesinden oluşan bir Bölüm Akademik Değerlendirme Kurulu (ADK) oluşturulur. ADK üyeleri, ilgili bölüm başkanının teklifi ve anabölüm başkanının uygun görüşü ile rektör veya ilgili rektör yardımcısı tarafından atanır. Bölüm başkanının başkanlığında toplanan ADK; müfredat programlarının yapılması, yürütülmesi, güncelleştirilmesi, periyodik denetimlerinin yapılması, program için telif eser yazacak ve ders verecek öğretim üyelerinin belirlenmesi gibi temel akademik işler hakkında anabölüm başkanına önerilerde bulunur.

Diplomaların Düzenlenmesi:
Madde - 8 :
TUEF yürüttüğü programlar açısından bir koordinasyon fakültesi olarak faaliyet gösterir. TUEF’deki eğitim programlarına kayıt olmuş ve eğitimlerini tamamlayarak, diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin belgeleri her yıl sonunda anabölüm başkanlıklarınca hazırlanır ve TUEF Dekanı tarafından ait olduğu ilgili fakülte ve enstitülere iletilir. Örgün eğitim fakülteleri ve enstitüler, örgün eğitim öğrencileriyle birlikte bu öğrencilere de diplomalarının verilmesi için her türlü işleri yapmakla yükümlüdürler.

Yürürlükten Kaldırma:
Madde-9:
Mütevelli Heyetin 26.04.2002 tarihli 16. toplantısında kabul edilmiş olan “Türkistan Uzaktan Eğitim Fakültesi Akademik Teşkilat ve İşleyiş Yönetmeliği” yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük:
Madde - 10:
Bu yönetmelik Üniversite Senatosunun kabulü ve Mütevelli Heyet'in onayından itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme:
Madde -11:
Bu yönetmelik hükümlerini Rektör yürütür.

Hiç yorum yok: