13 Eylül 2007 Perşembe

Uygulama dersleri hakkında

1- AMAÇ

Bilgisayar Mühendisliği dördüncü sınıf öğrencilerinin aldığı TBİL-503 UYGULAMA I ve TBİL-504 UYGULAMA II dersleri ile Yönetim Bilişim Sistemleri bölümünden TYBS-408 UYGULAMA dersini alan öğrencilere aşağıda sıralanan bazı beceri ve deneyimlerin kazandırılmasını amaçlamaktadır.

a)
Bir mühendislik sorununu ortaya koyma, tanımlama ve çözme becerisi sağlamak.
b)
Bir Yazılım projesinin temel aşamalarını küçük ölçekli bir uygulama üzerinde gerçekleştirmek.
c)
Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin gelişmesine katkıda bulunmak.
d)
Grup halinde proje geliştirme alışkanlığını kazandırmak.
e)
Hazırlanan bir projenin yazılı ve sözlü sunum deneyimini kazandırmak.

2- UYGULAMA DERSİ ALABİLME KOŞULLARI

Uygulama dersini alabilmek için öğrencilerin “TBİL-403 VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ” ve “TBİL-211 YAZILIM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ” derslerini başarmış olmaları gerekmektedir. “TBİL-504 UYGULAMA II” dersini alabilmek için “TBİL-503 UYGULAMA I” dersinden başarılı olmak zorunludur.

3- UYGULAMA KONUSU ÖNERİLMESİ

Uygulama dersi danışmanı, yarıyıl başlangıcından itibaren 10 gün içinde uygulama konularını ve takımları belirleyecek ve öğrencilere ilan edecektir. Öğrenciler de danışmanlarına konu önerisinde bulunabilirler. Takımlar oluşturulduktan sonra takım başkanı tarafından “Uygulama Öneri Formu” düzenlenerek danışmana teslim edilecektir. Danışman çalışma planında değişiklikler yapabilir. Zamanında bu planı teslim etmeyen ekip veya öğrenci o dönem derse devam hakkını kaybeder.

4- TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI

a) Uygulama dersleri takımlar halinde veya tekil yürütülecektir. Takımların kaç kişiden oluşabileceğine dersin danışmanı karar verir.
b)
Takım oluşturulmasında öğrencilerin önerileri de dikkate alınır. Danışman bu amaçla bir ön çalışma yapar.
c)
Takımlar belirlendikten sonra, ortak çalışma yapmakta zorlanabilecek öğrencilerin talebi ve danışmanın da uygun görmesi ile birlikte takım değiştirmeleri sağlanabilir. Ancak bu yer değiştirme dönem içinde en fazla bir kez olabilir.
d)
Her takım, danışmanın gözetiminde yapılacak bir seçimle takım başkanını seçer. Takım başkanı takımdaki öğrencilerin kararıyla değiştirilebilir. Takım başkanı, danışmanın gözetiminde yapılacak oylama ile değiştirilebilir.
e)
Takım başkanı yapılan uygulamanın sağlıklı yürütülmesinden ve takımın sevk ve idaresinden sorumludur.
f)
Yapılan uygulamada takım üyeleri eşit sorumluluklara sahiptir. Takımda yer alan her öğrenci uygulamayı bir bütün olarak kavramak zorundadır. İşbölümünde, rollerin bir mühendislik seviyesine tekabül etmesi önemlidir. Takımdaki herkes diğerinin yaptığı işlemlerden de sorumludur. Bireysellik değil, paylaşım ve birliktelik esastır.
g)
Takımda üstüne düşen görevi yerine getirmeyen birey varsa, dönem sonunda takım başkanı tarafından danışmana bir raporla bildirilecektir. Takım üyelerinin takıma katkıları danışman tarafından da her zaman yoklanabilir. Takım başkanının üyelerin eşit katılımını sağlamada kusuru varsa bu onun bireysel performansına yansıtılır. Üyeler, projeye katkıları oranında takımın başarısından pay alırlar.

5- UYGULAMANIN SUNUMU

Uygulamanın tüm aşamaları tamamlandıktan sonra, önce danışman tarafından denetlenecek, sonra da “sanal sınıf” ortamında sunumu yapılacaktır. Her öğrenci kendi yaptığı kısmın sunumunu, uygulamayı çalıştırmak suretiyle yapacaktır. Ancak sunum esnasında, danışman ve diğer öğrencilerden gelebilecek sorulara cevap verecektir. Öğrenci projenin diğer kısımlarından da sorumlu olduğundan, uygulama ile ilgili gelebilecek tüm sorulara karşı hazırlıklı olacaktır.

6- UYGULAMANIN DEĞERLENDİRİLMESİ

a) Gruplar ve ilgili danışmanları her hafta sanal ortamda toplanacaklardır. Toplantılarda uygulamalarda karşılaşılan sorunlar tartışılacaktır. Yapılan toplantılar, takımda yer alan öğrencilerin bireysel katılımlarının ölçülmesinde danışman tarafından bir araç olarak kullanılacaktır.
b)
Dersin “Duyuru” panosuna konulan her mesaj, ayrıca uyarıya gerek kalmaksızın her öğrenci tarafından okunmuş varsayılır.
c)
Uygulama, proje planında belirlenmiş olan platformdan farklı olamaz. Her uygulama “çalıştırılabilir” biçimde danışmana ulaştırılmak zorundadır.
d)
Uygulama dersi başarı değerlendirilmesi aşağıda belirtilen esaslara göre yapılacaktır. Danışman herbir değerlendirme unsurunu ayrı ayrı 100 üzerinden değerlendirecek, ardından aşağıda belirtilen oranlara göre hesaplamalar yaparak dönem sonu başarı notunu belirleyecektir. Bu dersin dönem sonu ve bütünleme sınavları yoktur.

Değerlendirme unsuru

Dönem sonu başarı notu içindeki payı

Proje Planı

% 5

Analiz

% 15

Tasarım

% 15

Gerçekleştirim

% 35

Derse katılım ve uyum

% 25

Kanaat

% 5

Hiç yorum yok: