13 Eylül 2007 Perşembe

Ahmet Yesevi Bilgisayar Programlama Ön Lisans

Bilgisayarların yaşantımızdaki ağırlığı gün geçtikçe artmaktadır. Bilgisayarların istenilen amaçlarda kullanılabilmesi için programlanması gerekmektedir. Türkiye ve Türk Cumhuriyetlerinde bu alanda önemli bir istihdam açığı olduğu bilinmektedir.

Bilgisayar programcılığı alanında, bu konunun uzmanlarını yetiştirmek üzere Ahmet Yesevi Üniversitesinin Internet tabanlı Bilgisayar Programcılığı bölümü açılmıştır. Bu bölüm öğrencileri C, C , VB, Java gibi temel programlama dilleri yan ısıra Web Programlama ve Veritabanı Yönetim Sistemleri konusunda derinliğine eğitim almaktadırlar. Ayrıca Windows ve UNIX işletim sistemleri konusunda da dersler almaktadırlar. Programlama dilleri ve işletim sistemleri teorik temelleri işlenmekte ve pratik uygulamalarla desteklenmektedir.

İki yıl süreli bu eğitim sonunda mezunlara "Bilgisayar Programcılığı" ön lisans diploması verilmektedir. Eğitim programları uluslararası standartlara uygun biçimde hazırlanmıştır. Eğitimin kalitesi ve bu standartlara uygunluğu Akademik Değerlendirme (Akreditasyon) Kurulu tarafından denetlenmektedir. Mezunlar girdikleri kuruluşlarda uygulama programcısı, sistem programcısı, web programcısı, bilgisayar eğitmeni gibi kadrolarda çalışabileceklerdir. Hem kamu hem de özel kuruluşlarda geniş çalışma alanları mevcuttur.

Hiç yorum yok: